Eerste weken Down Under - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Anouk - WaarBenJij.nu Eerste weken Down Under - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Anouk - WaarBenJij.nu

Eerste weken Down Under

Blijf op de hoogte en volg Anouk

26 September 2014 | Australië, Collaroy

Hoi! Ben inmiddels alweer 4 weken Down Under! Wat gaat de tijd toch snel. Al veel gezien en zoveel leuke mensen ontmoet..

Toen we aankwamen op Sydney airport werden we opgehaald door iemand van de organisatie waarmee we geboekt hadden en naar het hostel in Collaroy gebracht. Omdat het ongeveer 10 uur savonds was doken we gelijk onze bedden in om flink wat slaap in te halen. Die eerste week was vooral een regelweek, maar ook veel van de omgeving zoals Sydney gezien. Was nog best koud de eerste 1.5 week! Nu begint het korte broekenweer te worden, heerlijk!

In deze vier weken een paar keer naar Sydney geweest, uitgeweest, veel in de omgeving opgezocht en gewandeld en bekeken. Soms gerust een tocht van 5 uur gelopen, maar wat een uitzichten krijg je ervoor terug! Zo mooi. Zitten 50 m van het strand en er is een goede aansluiting naar andere stadjes in de buurt, genoeg te doen dus.

En heb natuurlijk werk gezocht.. wat een energie heeft dat gekost! Sta je na onwijs veel zoeken op t punt om te vertrekken naar een ander gebied om te zoeken, krijg je een telefoontje of je per direct in een warehouse kan beginnen. Had al een paar keer getuinierd, maar heb wel vast werk nodig. Nu gelukkig zo'n 1.5 week aan het werk. Wat vooral bestaat uit het uit elkaar halen van elektronische apparaten voor een bepaalde aanpassing en weer in elkaar zetten. Zit ook gewoon zowat elke dag de hele dag hetzelfde te doen. Je zou me bezig moeten zien, het ziet er slimmer uit dan het is ;) Dit is werk wat ik in Nederland (laten we hopen) niet zo snel zal doen, maar wel leuk om meegemaakt te hebben. Als mn wekker om half zeven gaat kan ik tenminste nog even bijpraten met Nederland waar het dan iets van half elf savonds is.

Het is hier behoorlijk duur in oz. Als je hier werkt zijn de prijzen wel naar verhouding, maar anders ben je snel door je geld heen. Dat betekent nu lekker zuinig leven en straks eindelijk beginnen met reizen!

In een van de komende weken gaan we nog naar de Blue Mountains, super gaaf! Verder vooral werken en een datum prikken om te vertrekken!

• 27 September 2014 - 10:40

Marian:

Anouk, wat leuk dat je een reisverslag bijhoud.
    Nu misschien nog hard werken maar straks lekker reizen
    Groetjes van de remijntjes