Start East Coast - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouk - WaarBenJij.nu Start East Coast - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouk - WaarBenJij.nu

Start East Coast

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

26 Oktober 2014 | Australië, Cairns

Inmiddels alweer een week in Cairns verbleven. Na een goede vlucht even wat gegeten en onze tassen opgehaald en daarna werden we opgehaald en gebracht naar ons hostel. We merkten gelijk al dat het hier een stuk warmer is dan in Sydney. Het hostel zag er leuk en gezellig uit, maar pinnen? Nee cash only, dus even op zoek naar een pinautomaat. Na het inchecken werden we naar onze kamer gebracht waar bleek dat we een upgrade hadden gekregen naar een 3 personenkamer ipv. een 5 personendorm. Helemaal prima! Minder prima was wat ik over de vloer zag rennen.. jawel, een kakkerlak (gelukkig wel gelijk de laatste die we zagen die week). Dat we na weken geen insecten in Sydney hier in Cairns, en de komende plekken, het tegenovergestelde gingen meemaken wisten we wel, maar toch. Gelijk maar even wat spray gehaald bij de receptie en de kamer volledig ondergesprayd, waarna we even door alle folders gingen om de week in te plannen.

In die week zijn we naar Atherton Tablelands geweest, what a day! We werden sochtends opgehaald door toch wel de meest hilarische tourguide ooit. Wat we gezien hebben: Babinda Boulders (rainforest), Josephine Falls (watervallen), Milla Milla Falls (watervallen) en Lake Eacham (vulcano lake). Veel gezwommen op mooie plekken, toffe dag!

Op vrijdag zijn we naar The Great Barrier Reef geweest. Had de dag ervoor een waterdichthoesje voor mn camera gekocht en het werkte perfect. Mooie vissen en koraal gezien. Een haai (niet heel groot, maar ook niet heel klein) kwam ook nog langs zwemmen. Ik hoorde iemand 'haie, haie' roepen, zelf had ik verwacht dat ik dan met een rotgang weg zou zwemmen, maar ik wist niet hoe snel ik er moest zijn om een filmpje te maken. Al met al een toffe dag gehad, waarna we weer fijn onze backpacks mochten inpakken om op zaterdagmiddag in de bus te stappen richting Mission Beach.

Eerste dagje lekker op het strand gelegen, om de volgende ochtend iets te doen wat ik al zo lang wilde.. een skydive! Wat was dit vet! De vlucht, als laatste van allemaal uit het vliegtuig springen en al die parachutes onder je zien, de vrije val, wanneer je parachute opengaat en je een prachtig uitzicht ziet, oa Dunk Island, en je het even zelf mag besturen en dan landen op het strand, wow!

De dag erna naar Townsville gegaan, best een leuk stadje. Hostel lag ook weer lekker dicht bij de winkels en de ferry etc. De upgrade naar een twee pers. kamer die we kregen was ook wel prima. Hier even wat inkopen gedaan enzo.. en de volgende dag naar Magnetic Island gegaan!

Dit is een heel mooi eiland dat je met de ferry vanaf Townsville bereikt. Wij zaten in grote bungalow achtige hutten, weer is wat anders! In die drie dagen dat we er waren lekker naar het strand geweest. Verder naar de koala sanctuary gegaan, het eiland zelf bekeken, lekker op wat terrasjes gezeten, de wallabies opgezocht en gevoerd enzo. Grappig was dat we juist hier wat oude bekenden tegenkwamen. Gezellige dagen gehad dus!

Nu al een aantal dagen in Airlie Beach. Heel toeristisch, maar met een heel chille sfeer. Mooie lagoon en strand en leuke clubs. Straks naar de Whit Sundays!

• 28 Oktober 2014 - 12:19

Diana:

Hallo Anouk!
    Wat leuk om jouw verhaal te lezen en te zien dat je het reuze naar je zin hebt.
    En ongelooflijk stoer dat je uit dat vliegtuig bent gesprongen, pff , doe t je niet na.
    Ik wens je nog een geweldgi avontuur met superleuke mensen die je allemaal gaat ontmoeten.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag,
    Groetjes Diana

• 08 November 2014 - 13:49

Lucienne Van Zijl:

Hoi Anouk,

Wat een leuk verslag, en wat heb jij al veel meegemaakt!
    Ik hoor de verhalen wel via je moeder, maar het is ook wel heel leuk om het verslag te lezen.

Heel veel plezier nog verder gewenst.

Groetjes,
    Lucienne