Vervolg East Coast - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anouk - WaarBenJij.nu Vervolg East Coast - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anouk - WaarBenJij.nu

Vervolg East Coast

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

14 November 2014 | Australië, Airlie Beach

Wat waren de Whitsundays geweldig! Whithaven beach is tot nu toe het mooiste wat ik hier gezien heb. Tijdens deze trip zaten we met ong. 30 man op een boot waar we ook op overnachtten. Elke dag werden we rond 6 uur wakker gemaakt voor het ontbijt waarna we gingen varen. Eerste dag wezen snorkelen ergens bij een vd andere eilanden, tweede dag naar Whithaven beach in de ochtend en smiddags weer ergens anders gesnorkeld. Whithaven beach is zo onwerkelijk. Het zand en het kleurverschil in het water.. Laatste dag weer bij een ander eiland gesnorkeld. Slapen hier was ook wel weer een ervaring.. we hadden een hutje van ong. 2 bij 1 m waar we met zn vieren sliepen, ik kon het plafond bijna met mn neus raken. Snachts was het net een sauna, dus ben maar 'lekker' buiten op een van de bankjes gaan 'slapen'. Wel mooi onder de sterrenhemel.

Na de Whitsundays zijn we doorgegaan naar Agnes Water. Hier ben ik meegegaan met de Castaway. Dit was echt heel vet! Het idee achter deze trip is dat je als castaways wordt achtergelaten. Je was ook vrij om te beslissen wat je ging doen. Met een klein vliegtuigje werd je vanaf 1770, een plaatsje vlakbij Agnes Water, naar Middle Island gebracht. Echt back to basic hier gegaan, lekker twee nachten gekampeerd, zonder douche en met de wc 50 m verder van het kamp ergens op het stand. Welke dan wel weer hoog gebouwd was zodat je een wel een prachtig uitzicht had ;p
De dagen waren gevuld met kayakken, hicking, crabfishing, strand en goon. Grappig moment was dat toen we na het crabfishing terug wilden bleek het water zo hoog te staan, tot nekhoogte, dat we er niks anders opstond dan er doorheen te gaan. Net toen we het water in wilden stappen kwam er een vissersbootje langs die ons wel even wilde meenemen. Kregen we ook gelijk alle gevangen vissen, welke we savonds met de hele groep klaargemaakt hebben. Na deze super leuke dagen zijn we doorgegaan naar Rainbow Beach.

Vanuit hier zijn we met jeeps vertrokken naar Fraser Island. Hier sliepen we weer twee nachten in tentjes. De groep was verdeeld over vier jeeps waar we drie dagen lang mee over Fraser Island hebben gereden. Elke groep kreeg een bak met eten waarvan we zelf elke dag met elkaar ontbijt, lunch en avondeten van maakten.
We zijn oa naar Lake McKenzy, Bobby Lake en de Champaigne pools geweest. In de zee kan je hier niet zwemmen vanwege de haaien enzo. Als je in zo'n jeep zit, muziek hard aan met alleen maar strand om je heen krijg je echt zo'n Australie gevoel. Dit was voor mij echt een van de tofste trips tot nu toe!

Na Fraser Island doorgegaan naar het ietwat saaie Noosa waarna we na een paar dagen naar Brisbane zijn gegaan. Heerlijk na ongeveer 2 weken in tentjes weer in een stad te zijn! En op elke hoek van de straat weer een 7-eleven met z'n 1 doller coffees, jeej! Heerlijke dagen gehad, lekker geshopt en met de ferry Brisbane in een soort lichtshow gezien. Vanwege de g20 liep er al lekker veel politie en dit weekend begint het feest, dus we zijn net op tijd weg.

Net in Surfers Paradise aangekomen, ajuu!

• 01 December 2014 - 21:03

Pauline:

Ha anouk.wat een leuk verslag super vakantieland groetjes pauline