South Australia - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk - WaarBenJij.nu South Australia - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anouk - WaarBenJij.nu

South Australia

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 December 2014 | Australië, Adelaide

Surfers Paradise was, ondanks de mindere verhalen die ik erover had gehoord van anderen, een heel relax stadje. Het zag er best apart uit als je op het strand ligt, hele grote gebouwen achter je. En elke keer als ik het hostel uitliep zag ik als eerste wat palmbomen met daarachter hoge gebouwen, nice die mix van strand en stad. Na een paar dagen winkeltjes en strand zijn we doorgegaan naar Byron Bay.

Ook dit is een stadje met een heel relaxe sfeer. De hoeveelheid hippies viel nog wel mee, ik had er meer verwacht door alle verhalen die ik had gehoord. Eerste twee dagen het stadje verkend en een wandeling naar de lighthouse gedaan, super mooi! En natuurlijk wezen stappen. We zijn een dagje naar Nimbin gegaan, een plaatsje vlakbij, daar moet je heen als je graag high wil worden, wat een figuren daar. Maar daar staat het natuurlijk ook om bekend. Een na laatste dagje nog heerlijk op het strand gelegen. Volgende dag was het tijd om afscheid te nemen, smiddags ben ik doorgegaan naar Coffs Harbour. Zitten er toevallig in de kamer naast de mijne twee gasten die ik ontmoet heb in Sydney, dus een gezellig avondje gehad.

Volgende dag de Coffs Creek walk gelopen naar the Betonic Gardens en Mutton Bird Island. Daarna natuurlijk een middagje strand. De dag erna ben ik samen gaan reizen met die twee gasten die ik aan het begin van mijn reis ontmoet heb in Sydney, super gaaf met de jeep! We zijn de volgende dag al naar Bondi gegaan, hier de coast walk gedaan, super mooi! Daarna doorgegaan naar Canberra, niet zo saai als iedereen zegt. Beetje openstaan voor musea etc., prima om een dagje te zijn. Na Canberra doorgereden naar Melbourne om te starten met the Great Ocean Road.

The Great Ocean Road was awesome! Zo mooi, de onaangetaste natuur daar. We hebben er ongeveer twee dagen over gedaan. En wat was het koud.. blij dat ik al mn warme kleding nog had.. Uiteindelijk geëindigd in Adelaide, de rest ging door naar Perth. Wat een gave stad is Adelaide! Had ik niet verwacht, het stond ook niet echt op mn lijst om heen te gaan. Heel veel winkels, lekker weer, mooie gebouwen en omgeving. En weer wat oude bekende uit Sydney tegengekomen, zo toevallig! Hier vermaak ik me wel even.